Oddajemy w Państwa ręce trzecią edycję przeglądu informacji istotnych z punktu widzenia sektora, opracowanego na bazie monitoringu mediów, raportów branżowych i innych publikacji. Edycję szczególną, bo inspirowaną informacjami związanymi z kolejnymi miesiącami pandemii i pierwszymi, pogłębionymi wnioskami nt. jej wpływu na nasze życie, rynek pracy i kondycję sektora.
Monitoring obejmuje okres lipiec – wrzesień 2020. Zbieramy w nim informacje, które były publikowane już po pierwszych miesiącach społecznego i gospodarczego szoku wywołanego globalnym lockdownem. Z jednej strony czas ten pokazał specyficzne cechy sektora komunikacji marketingowej. Z drugiej zauważyliśmy zdolność do błyskawicznej wirtualizacji usług i przeniesienia aktywności do przestrzeni cyfrowej. Zdigitalizowane usługi i sprzedaż odnotowały ogromne skoki wartości i obrotów. Dane rynkowe, analizy i badania pokazały, że wzrosło znaczenie działów marketingu, które musiały skupić się na szybkim wdrażaniu nowych strategii. Z drugiej strony możemy śledzić refleksje obserwatorów rynku pracy na temat stosunku młodych pokoleń wkraczających na rynek do sensu pracy i deklarowanych przez firmy wartości.
Zapraszamy do lektury, a także do dzielenia się z nami Państwa spostrzeżeniami o treści publikacji.