Treść artykułu

Pokolenie 50+ w sektorze komunikacji marketingowej. Weź udział w badaniu!

Kwestia aktywności zawodowej pokolenia silver jest coraz częściej przedmiotem dyskusji społecznej.  Chcąc dowiedzieć się, jak wygląda sytuacja zawodowa osób powyżej 50. r. ż. w branży marketingowej, uruchomiliśmy badanie nt. potrzeb kwalifikacyjno-zawodowych tej grupy wiekowej. Zapraszamy do wypełnienia ankiety!

Starzenie się społeczeństwa jest istotnym czynnikiem wpływającym na trendy społeczne. Pokolenie osób powyżej 50. roku życia będzie zwiększać swoją liczbę, co przełoży się na wzrost aktywności tej grupy w różnych aspektach życia, także w sektorze komunikacji marketingowej.

Wyniki zebrane w badaniu pozwolą na zgromadzenie wiedzy na temat stanu faktycznego, możliwości i problemów doświadczanych przez osoby 50+ na rynku pracy w branży marketingowej. Zgromadzona wiedza będzie podstawą do opracowania tak zwanych dobrych praktyk kierowanych do osób, które ukończyły 50. rok życia, posiadających kwalifikacje nieadekwatne do potrzeb sektora i chcących kontynuować lub rozpocząć pracę w branży marketingowej.

Ankieta adresowana jest do kadry zarządzającej, dyrektorów i kierowników HR oraz innych przedstawicieli firm z sektora komunikacji marketingowej, którzy mają udział w polityce zatrudnieniowej swoich organizacji. Sektor komunikacji marketingowej definiowany jest w oparciu o Polską Klasyfikację Działalności Gospodarczej, z uwzględnieniem następujących kodów: 

  • PKD J58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza,
    z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
  • PKD J59 – Działalność związana z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
  • PKD J60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
  • PKD M.73.1 – Reklama.

Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie zajmie nie więcej niż 12 minut.  Badanie trwa do 31 grudnia 2020 r. Zapraszamy do udziału! r

Badanie realizowane jest na zlecenie Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej przez niezależny instytut badawczy SW Research, a dane zebrane w trakcie badania są anonimowe, mają charakter poufny i będą prezentowane jedynie w postaci zbiorczych opracowań statystycznych.