Treść artykułu

2020 rok okiem ekspertów Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej

Środowisko specjalistów współtworzących Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej oceniło miniony rok i wskazało kluczowe kierunki na przyszłość. Ich indywidualne opinie znalazły się w zbiorczym podsumowaniu dla sektora. Swoją perspektywę przedstawili m.in.:

  • Magdalena Drzazga, Liderka Grupy Roboczej ds. Ram Kwalifikacji; Prezes Zarządu/ CEO, Chapter1,
  • Agata Kaczmarska, Chief People Officer, Dentsu Polska,
  • Anna Malinowska, Kierownik Działu Szkoleń i Rozwoju Ringier Axel Springer Polska,
  • Zbigniew Brzeziński, Lider Grupy Roboczej ds. Rynku Pracy; Specjalista w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach,
  • Marcin Olkowicz, Przewodniczący i Animator ds. działań Rady Sektorowej,
  • Tomasz Chrząstek, Adiunkt w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach; Kierownik Uniwersyteckiego Centrum Mediów.

W podsumowaniu poruszone zostały tematy z obszaru Sektora Komunikacji Marketingowej. Magdalena Drzazga opisała rolę marek i komunikacji marketingowej w nowej rzeczywistości. Perspektywę HR do zmian, które przyniósł 2020 rok przybliżyła Agata Kaczmarska. Zbigniew Brzeziński zdiagnozował kondycję rynku pracy po starciu z rywalem COVID-19. Marcin Olkowicz odniósł się do roli edukatorów w dostarczeniu kompetencji potrzebnych na rynku,  zdiagnozowanych przez Radę Sektorową w raporcie pt. „Marketingowe Kompetencje Przyszłości w Sektorze Komunikacji Marketingowej”. Tomasz Chrząstek zobrazował wyzwania uczelni wyższych, związane z opracowaniem programów studiów z obszaru komunikacji marketingowej w odniesieniu do nowych potrzeb sektora. W podsumowaniu znalazła się także opinia psychologa – Anny Malinowskiej, która ukazała, jak pandemia przewartościowała nasze spojrzenie na życie.

Najważniejsze przesłania wyłaniające się z opinii ekspertów to refleksja na temat tego, w jaki sposób wspierać zespoły i kadry zarządzające oraz uzupełniać kompetencje, które tak niedawno wydały się tylko teorią. To także apel do wszystkich uczestników sektora o empatię, otwartość, pokorę i zgodę na popełnianie błędów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *