Treść artykułu

Monitoring rynku pracy, edukacji i komunikacji marketingowej. Edycja XIII

Oddajemy w Państwa ręce trzynastą edycję przeglądu informacji istotnych z punktu widzenia sektora, opracowaną na bazie monitoringu mediów, raportów branżowych i innych publikacji.  

W obecnym wydaniu przyjrzeliśmy się przede wszystkim polskiemu społeczeństwu, które stoi przed kluczowymi wyzwaniami, takimi jak wojna w Europie, kryzys klimatyczny czy rosnąca inflacja. Życie w ciągłym poczuciu niepewności stało się naszą codziennością. Jak reagujemy na ten stan „nowej normalności”? Co nas dzieli, a co łączy? W tym wydaniu prezentujemy najnowsze trendy, które obrazują obawy, oczekiwania i doświadczenia konsumentów.

W monitoringu między innymi:

  • Od stycznia do końca marca tego roku 24% polskich firm planuje pozyskiwać nowych pracowników, 25% pracodawców prognozuje redukcję etatów, a 48% deklaruje utrzymanie zatrudnienia na obecnym poziomie.

  • Prognozy zatrudnienia według światowego badania Grant Thorton wskazują natomiast w najbliższych 12 miesiącach spadek o 10 punktów procentowych i jest najniższy wskaźnik w historii badania, czyli od 2009 roku.

  • Zgodnie z wynikami badania ManpowerGroup „ESG w Polsce.Rynek pracy” 3 na 10 organizacji w Polsce jest na etapie opracowywania celów i strategii ESG, a te które wdrożyły już tego typu program, największą uwagę zwracają na działania związane z obszarem ludzkim i społecznym (35%), środowiskowym (28%), a następnie ładu korporacyjnego (18%).

  • Według raportu „Siła Wspólnot” 38% Polaków  uważa, że mniejszości są przedstawiane w reklamach w uproszczony sposób. Takie odczuciama przede wszystkim pokolenie Z. Wśród nich 42% sądzi, że przedstawienie ich społeczności w reklamach jest nieodpowiednie.

  • W najnowszym raporcie Ogilvy czytamy, że 40% badanych deklaruje, że  informacje znalezione w mediach społecznościowych mają wpływ na to, jak radzą sobie z przewlekłą chorobą, na ich podejście do diety i ćwiczeń a nawet na wybór lekarza.

 

Zapraszamy do pobrania publikacji oraz życzymy udanej lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *