CZŁONKOWIE RADY
W latach 1991-1996 konsul RP w Los Angeles i Montrealu. Był też manedżerem i trenerem w firmach szkoleniowych Cedho i Chiltern. Od 2003 pełni funkcję pełnomocnika zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Od 2005 - członek zarządu ZKDP, a od 2010 - prezes stowarzyszenia AdArtis. Jest członkiem zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej z siedzibą w Brukseli (The European Association of Communications Agencies - EACA) i Prezesem Fundacji Marka dla Polski. W latach 2007-2009 piastował stanowisko Prezesa Rady Reklamy.
W IAB Polska odpowiada za programy edukacyjne oraz certyfikacyjne na rynku polskim i europejskim. Zarządza międzynarodowym standardem kwalifikacji e-marketingowych DIMAQ. Koordynuje współpracę z uczelniami. Reprezentuje IAB Polska w pracach Komitetu Monitorującego Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Jest członkiem Rady Programowej Collegium Civitas studiów dualnych Marketing internetowy i e-commerce, członkiem grupy roboczej ds. kompetencji w Ministerstwie Cyfryzacji oraz jurorem konkursu Genius Universitatis. Doświadczenie zdobywała, pracując w działach marketingu firm i uczelni.
Od 2008 roku związany ze szkolnictwem wyższym - na początku jako asystent, później jako starszy wykładowca. Od 2015 roku odpowiada za tworzenie, jakość oraz standardy nauczania na kierunku Grafika komputerowa i produkcja multimedialna w WSIiZ. Jest również twórcą specjalności fakultatywnej Digital Marketing oraz zarządza tam Zespołem Kreatywnym wspierającym Dział Marketingu. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska oraz organizator Konferencji InternetBeta. Absolwent studiów Executive Master of Business Administration (eMBA), uczestnik programu ministerialnego Mistrzowie dydaktyki.
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej. Założycielka agencji marketingu zintegrowanego Chapter1, gdzie zarządza zespołem 25 osób i odpowiada m.in. za strategię oraz koordynację kampanii dla kluczowych marek. Ma również decydujący udział w procesach rekrutacyjnych, ewaluacjach, motywacjach i zarządzaniu zespołami. Poprzednio pracowała po stronie Klienta w działach marketingu dużych firm sektora FMCG. Trener i prelegent na warsztatach wewnętrznych oraz facilitator i moderator warsztatów strategicznych dla dużych marek.
Z branżą komunikacji związany od 2001 roku. Oprócz pracy w Urzędzie Miejskim pełni rolę redaktora kreatywnego branżowego kwartalnika „Doradca Kariery”. Jest także trenerem online Akademii Webinaru w Poznaniu oraz doradcą międzynarodowej platformy RECREATE. Uczestnik licznych programów i projektów rynku pracy, m.in. „Projekt Praca” oraz „PO-PO-JUTRZE: Centrum inkubowania innowacji społecznych”. Autor kilkudziesięciu publikacji dotyczących rozwoju karier i rynku pracy.
Od ponad 25 lat działa w sektorze kreatywnym towarzysząc osobom z różnych środowisk (NGO, edukacja, biznes) w procesach zmiany strategii, marki, komunikacji. Od ponad 10 lat związana ze szkolnictwem wyższym (School of Form Uniwersytetu SWPS, Collegium Civitas) oraz edukacją nieformalną (Centrum Edukacji Obywatelskiej).
Wykładowczyni. Trenerka (Szkoła Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP). Facylitatorka partycypacyjnych procesów strategicznych oraz innowacyjnych. Jej pasją jest tworzenie doświadczeń edukacyjnych, które wzmacniają poczucie sprawstwa i nakierowane są na zmianę społeczną.
Wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa UW, dr nauk społecznych (WDIB UW), mgr marketingu (WSZiM) oraz specjalista ds. public relations (ISNS UW i IFiS PAN). Prowadzi kursy i szkolenia dla firm oraz organizacji non-profit, kursy na UOUW oraz zajęcia na WSB oraz SWPS. Na co dzień współpracuje z mediami, managerami public relations oraz marketingu, jak również agencjami reklamowymi i PR. Publishing Manager w London Wall Publishing, sekretarz Car of the Year Polska, ekspert NCBiR oraz lider grupy legislacyjnej Rady Sektorowej ds. Kompetencji Komunikacji Marketingowej. Posiada doświadczenie w zarządzaniu, prowadzeniu kampanii marketingowych, działaniach reklamowych i promocyjnych, pracy z klientami, B2B i tworzeniu stron internetowych.
Autorka wielu analiz, planów i strategii wdrażania nowych rozwiązań organizacyjnych i wejścia na nowe rynki. Ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe zdobywała na kolejnych stanowiskach menedżerskich zarządzając wieloosobowymi zespołami w obszarach marketingu, organizacji kształcenia, czy funkcjonowania jednostek zamiejscowych uczelni. Doktorantka na Wydziale Zarządzania AG. Wykładowca akademicki w obszarze zarządzania, komunikacji w biznesie, zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa oraz employer branding. Prezes Fundacji Promocji Nauki i Sportu Akademickiego, Członek Rady Strategicznej Fundacji AI LAW TECH oraz Forum współpracy Samorządu Województwa Śląskiego z uczelniami województwa śląskiego.
Strategiczny doradca w zakresie budowania wizerunku marek, firm i zarządów organizacji, związana z branżą komunikacji od 15, a z Grupą Walk od 11 lat. Specjalizuje się w kompleksowych projektach komunikacyjnych, które integrują z działaniami PR także inne obszary marketingowe. Wiceprezes Zarządu, Związek Firm Public Relations. Jurorka międzynarodowych i polskich konkursów branży reklamowej oraz PR: Cannes Lions, Lisbon Advertising Festival, Young Creatives, Złote Spinacze. Ekspert projektu See&Say. Moderatorka Design Thinking.
Ekspert ds. badania opinii i rynku. Pełni funkcję adiunkt w Katedrze Psychologii Osobowości na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi m.in. seminaria z zakresu badań ilościowych oraz strategii marketingowych. Jednocześnie od ponad dwudziestu lat związany z branżą badawczą, marketingową i mediową. Pełnił m.in. funkcję market intelligence director w GG Network S.A. (MIH Allegro). Był też członkiem Rady Badania oraz członkiem Nadzoru Korporacyjnego Polskich Badań Internetu.
Ponad 15-letnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej z doświadczeniem zarówno po stronie Agencji, jak i Klienta. Od 2017 związana z agencją Chapter1 na stanowisku Strategy Director. Poprzednio współpracowała z agencją reklamową Just oraz Saatchi & Saatchi IS. Była i jest współodpowiedzialna za procesy rekrutacyjne w Agencji Chapter1, w tym za dokonywanie analizy kompetencji oraz zapotrzebowania na stanowiska z zakresu Client Services oraz działu Kreacji, również ewaluacje pracownicze. Ma również doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z komunikacji marketingowej i zakresu prowadzenia projektów marketingowych.
Doświadczony menedżer w zakresie HR, zarządzania zespołami sprzedażowymi i projektami biznesowymi. Certyfikowany Trener i Coach Biznesu (Szkoła TROP). Od początku swojej kariery zawodowej, przez 10 lat, pracował w obszarze HR, w branży medialnej, reklamowej, telekomunikacyjnej i chemicznej. Obecnie jako Talent Manager wspiera kadrę menedżerską w prowadzeniu działań związanych z miękkimi aspektami ZZL. Wcześniej pracował również w roli Dyrektora Sprzedaży, gdzie zarządzał zespołami sprzedażowymi. Stworzył również sieć brokerską w obszarze reklamy Digital Out Of Home.
Komunikacją marketingową zajmuje się od 25 lat na stanowiskach zarządczych. Doświadczenie w tworzeniu oraz realizacji zintegrowanych strategii marketingowych, jak również kampanii edukacyjnych i społecznych zdobywała podczas pracy dla organizacji z sektora finansowego, AGD, FMCG, kosmetycznego, medycznego i farmaceutycznego. Od listopada 2014 roku jest współwłaścicielką i Prezesem Zarządu w agencji strategicznej komunikacji zintegrowanej LoveBrands Relations, gdzie osobiście angażuje się w proces projektowania i realizacji kampanii. Od 6 lat wykłada na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii.
Adiunkt na Wydziale Ekonomicznym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego i wykładowca w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Absolwent wielu kursów i seminariów, m.in. organizowanych przez Uniwersytet Cornella (USA) i Fundację Mellona m.in. “Marketing Economics”. Uczestnik i organizator wielu konferencji m. in. Conference on Marketing Management na SGGW. Autorka licznych artykułów, w tym także publikacji w języku angielskim. Wykładowca i promotor wielu prac dyplomowych przedsiębiorczości i marketingu.
Nauczyciel przedmiotów zawodowych: marketingu, komunikacji społecznej i organizowania pracy zespołu, przedsiębiorczości, statystyki. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu organizacji i zarządzania oświatą. Posiada uprawnienia edukatora oraz trenera edukacji ekonomicznej i europejskiej. Jest egzaminatorem Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi w zawodzie technik organizacji reklamy. Organizuje praktyki zawodowe i staże zagraniczne dla oraz stale współpracuje z pracodawcami i uczelniami. Inicjatorka cyklu „Partnerstwo: Szkoła – Pracodawca”.
Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej oraz pozycjonowania firm na rynku. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz International Branding Association (IBA). Od 2010 CEO w agencji Public Dialog. Autor książki: „Marka korporacyjna i jej komunikacja - Przewodnik po teorii i praktyce”. Prowadzi szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami i wystąpień publicznych, wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Strategii Marki oraz Collegium Civitas. Juror w międzynarodowym konkursie POTY i Stevie Awards (2016), a także Złotych Spinaczy. W latach 2018-2019 Prezes Zarządu IPRN.
Od 2016 roku Chief Operating Officer w Salestube, wcześniej Head of Performance Marketing & Mobile w Value Media. Tworzyła i prowadziła kampanie dla największych polskich i globalnych firm. Inicjatorka wprowadzania innowacyjnych rozwiązań reklamowych w obrębie digital media. Założycielka sieci afiliacyjnej We Love Digital. Prelegentka licznych konferencji branżowych, wykładała performance marketing na Uczelni Łazarskiego. Pomysłodawczyni i koordynatorka cyklu eventów dla marketerów - Digital Masters Meetup, przewodnicząca konkursu E-commerce Polska Awards 2019.
Doktor nauk humanistycznych, historyk mediów, medioznawca. Jego zainteresowania naukowe początkowo koncentrowały się wokół historii prasy, a obecnie zajmuje się przede wszystkim problematyką nowych mediów (social media, migracja mediów tradycyjnych do Internetu). Pełni funkcję kierownika Uniwersyteckiego Centrum Mediów UJK. Przez dwie kadencje był prodziekanem ds. dydaktycznych na Wydziale Humanistycznym, Dyrektorem i wicedyrektorem ds. dydaktycznych w Instytucie Dziennikarstwa i Informacji. Współautor programów studiów związanych z dziennikarstwem i komunikacją społeczną.
Odpowiada za zarządzanie blisko 100-osobowym zespołem, rozwój i integrację produktów z obszaru martech oraz poszerzanie portfolio Klientów. Wcześniej, od 2013 w roli Industry Managera w Google, a od stycznia 2015 r. w Client-Agency Team budowała relacje z domami mediowymi. Prelegentka na wielu branżowych eventach, m.in.: konferencji SEM Camp, Learn with Google, Internetowej Rewolucji Google, Think Analytics czy I Love Marketing. Autorka wykładów poświęconych zagadnieniu marketingu w wyszukiwarkach na Uczelni Łazarskiego.
Ma doświadczenie w zarządzaniu firmą, projektami, w budowaniu marki i pozyskiwaniu kluczowych klientów, ale także w dziedzinie marketingu i w programowaniu. Praktyk w zakresie tworzenia nowoczesnych narzędzi i programów komputerowych w dziedzinie doradztwa kariery. Aktywny doradca zawodowy. Związana z branżą doradztwa zawodowego i edukacji. Koordynator i opiekun merytoryczny wielu projektów, m.in. „Labirynt zawodów” dla MEN, „Doradca 2000” dla MPiPS. Absolwentka PG kier. Informatyka, a także studiów podypl. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Doradztwo Zawodowe.
Nauczyciel przedmiotów zawodowych w Technikum nr 7 Projektowania i Stylizacji Ubioru; od 2000 r. dyrektor Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu. w latach 2011-2013 wykładowca na WST w Katowicach. Ekspert w zakresie kształcenia zawodowego w branży włókienniczo-odzieżowej dla MEN. Wiceprzewodnicząca Rady Sektorowej ds. Kompetencji Sektora Przemysłu Mody i Innowacyjnych Tekstyliów. Redaktor w pracach związanych z zmodyfikowaniem podstawy programowej oraz programu nauczania kształcenia w zawodach w przemyśle przemysłu mody m.in. KKZ, KUZ, DUZ.
Ekspert w zakresie digital marketingu, mediów społecznościowych i marketingu zintegrowanego, z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Laureat tytułu “Marketing Executive of the Year 2018” przyznawanego przez International Business Awards w Londynie. Prelegent wielu konferencji branżowych, wykładowca UW. Pełni funkcję Członka Zarządu w endorfina events. Pomysłodawca i współtwórca trzech innowacyjnych start-up’ów, m.in. reaktywowanej polskiej marki zegarków „Błonie” oraz najbardziej ekskluzywnych polskich zegarków „Chopin”.
Jest profesorem w Katedrze Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ w Rzeszowie. Doktor habilitowany nauk społecznych (Uniwersytet Warszawski). Ukończył studia Executive MBA – Apsley Business School London oraz studia podyplomowe na kierunku “Audyt wewnętrzny”. Redaktor naczelny czasopisma naukowego “Social Communication. Online Journal". Ekspert m.in. Polskiej Komisji Akredytacyjnej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej, PARP, Narodowego Instytutu Wolności i Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej.
Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Instytucie Zarządzania SGGW w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów menedżerskich w SGH w Warszawie oraz kursu organizowanego przez Uniwersytet Cornella (USA) nt. „Experymental economics”. Uczestnik szkolenia Succussful Brand, Seminar of the Ries&Ries, Warszawa. W obszarze zainteresowań znajdują się problemy procesów zarządzania i współczesnych metod zarządzania. Od ponad 10 lat współpracuje z IAB Polska. Odpowiedzialny za kontakty z mediami w przedsiębiorstwie z branży usługowo-budowlanej, członek Zarządu.
Doradza i szkoli w obszarze budowy wizerunku, relacji z mediami, konstruowania strategii oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Adiunkt Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej; ekspertka Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich. Jurorka konkursu branży PR - Złote Spinacze. Laureatka nagród branżowych PRoton 2013 oraz Lew PR 2013.
Ekspert w zarządzaniu kapitałem ludzkim, posiadający wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów dla polskich i międzynarodowych organizacji z zakresu strategii HR, reorganizacji działów HR, rozwoju pracowników oraz transformacji przywództwa. W DAN Polska od 2011 roku, gdzie odpowiada za całokształt procesów ZZL oraz wsparcie strategiczne w rozwoju organizacji. Jest wykładowcą z obszaru HR i przywództwa na wydziale Zarządzania UW, Członek Polskiego Stowarzyszenia HR oraz stowarzyszenia Human Explorers. Mentorka w programie Technologia w Spódnicy.
Ma ponad 15-letnie doświadczanie trenerskie zdobyte we współpracy z dużymi firmami z polskiego rynku. Od kilku lat związany z branżą reklamową - trener wewnętrzny w Ringier Axel Springer Polska, gdzie jest odpowiedzialny za realizację projektów edukacyjnych. Prowadzi szkolenia marketingowe, produktowe, sprzedażowe (w tym indywidualne sesje coachingowe). Jest także certyfikowanym trenerem DIMAQ.
Psycholog, doradca zawodowy, trener i e-trener, wykładowca akademicki. Praktyk w zakresie tworzenia nowoczesnych narzędzi i programów komputerowych w dziedzinie doradztwa kariery i budowania marki osobistej. Współautor pierwszej Metodologii Tworzenia Indywidualnych Planów Działania. Twórca programu komputerowego dla urzędów pracy „Doradca 2000”. Autor koncepcji innowacyjnej sieci Mobilnych Centrów Informacji Zawodowej OHP oraz Szkolnych Ośrodków Kariery. Założyciel i redaktor kwartalnika Doradca Zawodowy. Ekspert Komisji Unii Europejskiej (Lifelong Guidance Expert Group).
Nauczyciel przedmiotów zawodowych, od 2018 kierownik szkolenia praktycznego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego. Od 2020 wykładowca przedmiotów: „Rachunkowość” i „Działalność gospodarcza w gastronomii” w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach . Autor programów nauczania dla zawodu: technik ekonomista, technik rachunkowości, technik organizacji reklamy, technik reklamy. Redaktor w pracach związanych z zmodyfikowaniem podstawy programowej oraz programu nauczania kształcenia w zawodach w branży ekonomiczno-administracyjnej m.in. KUZ, DUZ.
Ma 15-letnie doświadczenie w pracy w publicznych służbach zatrudnienia (doradczyni zawodowa, trenerka, koordynatorka projektów w obszarze rynku pracy). Od 2010 r. zajmuje się prowadzeniem badań i analiz rynku pracy. Realizowała m.in. projekty badawcze w obszarze szkolnictwa zawodowego, kształcenia ustawicznego, przyszłości pracy. Współpracuje z pracodawcami, instytucjami rynku pracy, szkołami, akademickimi biurami karier. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego.
Oprócz zarządzania wielokrotnie nagradzaną agencją interaktywną, piastuje stanowisko przewodniczącego Branżowej Rady ds. Kompetencji certyfikatu DIMAQ. W 2018 roku otrzymał tytuł „Człowieka Roku” za całokształt dotychczasowych dokonań, przyznany przez IAB Polska. W 2016 roku zajął 3. miejsce w plebiscycie AdMan („Press”), a w 2019 roku – drugie miejsce. Juror wielu branżowych konkursów, a także członek rady programowej Forum IAB i konkursu Mixx Awards. Wykładowca Akademii im. L. Koźmińskiego oraz autor i współautor książek, m.in. „Własna firma krok po kroku” (2019) i „E-marketing” (2018).
W They.pl odpowiada za rozwój obszarów strategii, kreacji, content marketingu, PR oraz SEO. Zarządza strukturą złożoną z kilkudziesięciu specjalistów oraz manedżerów wdrażających strategie digital marketingowe dla kluczowych klientów. Doświadczenie zdobywała, pracując m.in. jako copywriter i content designer dla marek z branży FMCG oraz farmaceutycznej. Jest autorką licznych eksperckich artykułów. Członkini jury MIXX Awards 2017, 2018 oraz 2019, a także rady programowej IAB FORUM 2018 i 2019. Prelegentka m.in. MIXX Conference i Forum IAB 2019.
Doświadczony samorządowiec, menedżer i działacz pozarządowy. Od kilkunastu lat związany z Polskimi Służbami Zatrudnienia. W latach 2008-2019 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kielcach. Wcześniej zdobywał doświadczenie jako kierownik zespołu menedżerskiego w Grupie Impel. Pomysłodawca i realizator licznych programów rynku zatrudnienia, obejmujących edukację, profesjonalne poradnictwo dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych, wsparcie przedsiębiorczości, w tym nowatorskie rozwiązania z zakresu agroturystyki.
Doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, wykonawca i kierownik kilkunastu krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Obszary zainteresowań i prac badawczych: szkolenia i rozwój pracowników, rozwój organizacji, edukacja dla rynku pracy, wymagania kwalifikacyjno-kompetencyjne na stanowiskach pracy, krajowe i sektorowe ramy kwalifikacji. Autor i współautor ponad 80 publikacji, w tym artykułów naukowych, raportów i publikacji zwartych.
Ma 20-letnie doświadczenie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach międzynarodowych z wielu branż. W Wavemaker odpowiada za partnerstwo biznesowe w obszarze HR, rekrutację, programy motywacyjne i rozwojowe dla pracowników, procesy i narzędzia HR, komunikację wewnętrzną oraz inicjatywy CSR. Współpracuje z uczelniami w zakresie rekrutacji absolwentów, a także programów zajęć związanych z komunikacją marketingową, m. in. w Collegium Civitas oraz na UW.
Związana z branżą reklamową od ponad 22 lat. Większość swojej pracy zawodowej spędziła w Grupie DDB, gdzie przez pierwsze 10 lat pracowała w dziale Client Service, w kolejnych odpowiedziała za tworzenie działu HR, a następnie za wypracowanie dobrych praktyk w obszarze PR agencji. Jako szef działu HR między innymi koordynuje procesy szkoleniowe, politykę personalną, budżet HR i PR, rekrutację, systemy ewaluacji i plany rozwoju, politykę wynagrodzeń, systemy motywacyjne, coaching, mediacje, kulturę pracy, PR agencji w mediach branżowych, social mediach i raportach.
Ma ponad 10-letnie doświadczenie w wielu obszarach HR, m.in. współpraca biznesowa, szkolenia i rozwój, zarządzanie personelem i projektami oraz rozwój organizacji. Projekty te prowadziła w różnych branżach - kreatywnej, medialnej, marketingowej, sprzedaży, bankowości i BPO / SSC. Ponad 7 lat pracowała w mediach i przemyśle kreatywnym. Prowadziła wiele warsztatów i seminariów dla studentów oraz wykłady z obszaru HR na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W 2019 roku ukończyła Business Coaching Diploma na PWC Academy.
Od ponad dekady związana z obszarem rozwoju pracowników oraz pracy z talentami – początkowo jako konsultant w Korn Ferry Hay Group. Od ponad dwóch lat w roli menedżera ds. rozwoju w Dentsu Aegis Network Polska. Jest ekspertem w obszarze budowania i wdrażania strategii rozwoju pracowników w organizacjach, planowania i realizacji programów szkoleniowych oraz oceny kompetencji pracowników. Prowadzi oraz moderuje wiele szkoleń wewnętrznych, będących częścią programów rozwojowych w DAN Polska, dla młodych jak również doświadczonych liderów i menedżerów.
Psycholog, trener, menedżer z wieloletnim doświadczeniem w pracy nad rozwojem kompetencji zawodowych i osobistych. W RASP zajmuje się projektowaniem kompleksowych rozwiązań wspierających rozwój pracowników. Tworzy rozwiązania szkoleniowe i rozwojowych dla pracowników. Współpracuje z domami mediowymi w zakresie wspierania rozwoju i kreatywności działów Marketingu i Reklamy. Ma doświadczenie w prowadzeniu warsztatów (profile MBTI, komunikacja zespołowa, budowanie zespołów) oraz sesji Design Thinking (certyfikat Moderatora).
Radca Prawny z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze podmiotów z branży mediów i reklamy. Specjalizuje się w prawie cywilnym, handlowym ze szczególnym uwzględnieniem aspektów korporacyjnych, transakcjach M&A, prawie własności intelektualnej. Doradza m.in. agencjom reklamowym, domom mediowym, agencjom PR, producentom utworów audiowizualnych, twórcom, podmiotom z sektora nowych technologii. Z Dentsu Aegis Network Polska związana jest od 2015 r.
Ma 14-letnie doświadczenie w branży digital. W Bluerank zajmuje się organizacją i koordynacją pracy kilkunastoosobowego działu obsługi klienta oraz nadzoruje realizację działań marketingu w internecie dla kluczowych klientów. Dzieli się wiedzą, występując na konferencjach branżowych (np. Forum IAB, Think with Google, Performance Day CEE) czy publikując w branżowych mediach. Specjalizuje się szczególnie w edukacji dotyczącej wykorzystania danych w marketingu i optymalizacji skuteczności realizowanych w digitalu działań. Posiadacz certyfikatu DIMAQ.
Certyfikowany Trener Biznesu, Coach, Mediator oraz Moderator Design Thinking. Kilkanaście lat doświadczenia na stanowiskach manedżerskich. Jako Dyrektor Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli miała okazję współpracować z obszarem oświaty. Obecnie koordynuje projekty rozwoju kompetencji w nawiązaniu do potrzeb obszarów biznesowych, jak i strategii organizacji. Specjalizuje się w budowaniu kompetencji manedżerskich i sprzedażowych. Koordynowała i prowadziła projekty Assessment i Development Center. Bada potrzeby zespołów i przekłada je na cele organizacji.
Od kilkunastu lat działa w branży internetowej, doradzając najważniejszym graczom rynku finansowego, telekomunikacyjnego, e-commerce oraz sektora FMCG. Jako współwłaściciel Bluerank odpowiedzialny za rozwój i zarządzanie firmą. Aktywny członek takich stowarzyszeń branżowych jak CXPA, DAA, PTBRiO oraz ekspert IAB Polska i Izby Gospodarczej e-commerce Polska. Pionier obszaru badań doświadczeń i satysfakcji użytkowników, współtwórca platformy opiniac.com. Prelegent konferencji branżowych w Polsce i za granicą.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie w pracy dla firm z wielu branż, m.in. reklamowej, mediowej, IT, telekomunikacyjnej, finansowej i energetycznej. Wspierała procesy zmian w organizacjach i zespoły w zwiększeniu ich efektywności, tworzyła programy rozwoju kompetencji przywódczych oraz pełniła rolę doradcy dla kadry zarządzającej. Jest akredytowanym facylitatorem metod do pracy z zespołami i liderami, wdrażanych przez Team Coaching International oraz certyfikowanym coachem International Coach Federation. Prelegentka na konferencjach dla branży HR.
Menedżer projektów z zakresu analityki marketingowej, zawodowo zainteresowana tematem pomiaru efektów i efektywności działań marketingowych (MMM ROI, Price & Promo, analityka digitalowa). Kierowała projektami analitycznymi dla szerokiego grona klientów. Doświadczenie zdobyła, pracując w największych domach mediowych i instytucjach badawczych. Obecnie odpowiedzialna za zespół Data Science w DAN. Absolwentka SGH (studia magisterskie) i WSB-NLU w Nowym Sączu (studia podyplomowe - MBA).
W Wavemaker odpowiedzialny jest za rozwój specjalistycznej oferty w obszarach: social, search, performance, e-commerce i programmatic. Nadzoruje jakość usług cyfrowych dla kluczowych Klientów Agencji oraz rozwój oferty contentowej. Członek Rady Nadzorczej IAB Polska. Prelegent na konferencjach i wykładach, np. IMM, E-Marketing, 2k9, Forum IAB, POU i UW. Jury EFFIE, MIXX AWARDS, InnovationAD. Wykładał w Szkole Strategii Marki SAR. Mentor przy mSpark, jednym z największych programów akceleracyjnych MARTECH dla start-upów na polskim rynku.
W IAB Polska od stycznia 2013 roku. Członek Zarządu, a od września 2018 roku Prezes Zarządu IAB Europe. Członek Rady ds. Cyfryzacji. W latach 2013-2018 członek Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Do IAB przeszedł z firmy informatycznej Effectibi, której był prezesem i współzałożycielem. Wcześniej pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży Atos Origin, a także Dyrektora Zarządzającego i członka Zarządu Lothar Boehm oraz Dyrektora Zarządzającego na region CEE i członka Zarządu Central Com PLS.
Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Pracownik naukowy i nauczyciel akademicki. Autor i współautor licznych publikacji naukowych z obszarów sztucznej inteligencji oraz content marketingu. Współpracuje z IAB w ramach grupy roboczej Reklama Natywna i Content Marketing. Na co dzień nadzoruje również zespół redakcyjny wspierający contentem liczne kampanie marketingowe renomowanych marek. Ekspert NCBiR oraz Narodowego Programu Foresight 2020, członek Towarzystwa Naukowego i Organizacji. W obszarze jego zainteresowań naukowych znajdują się: kognitywistka, psychologia decyzji, content marketing i reklama natywna.
W branży od ponad 20 lat. Od 2007 związany z MOSQI.TO . Od wielu lat na stanowisku dyrektora kreatywnego. Nie ma w marketingu obszaru, który stanowiłby dla niego zagadkę, może dlatego, że zaczynał w archaicznym zawodzie web-mastera, był grafikiem, front-end developerem, animatorem, art directorem, reżyserem. W pracy najbardziej lubi się uczyć.
Z wykształcenia psycholog społeczny, psycholog transportu, trener umiejętności psychologicznych. Ekspert w dziedzinie rekrutacji, pozyskiwania pracowników na rynkach polskich i zagranicznych oraz psychologii pracy. Doświadczenie zdobywała w działach HR międzynarodowych firm o zróżnicowanych profilach (min. Michelin Polska, Saatchi & Saatchi, Michael Page). Od dwóch lat prowadzi cykliczne warsztaty o tematyce rekrutacyjnej dla Koła Naukowego „Psycholog w Biznesie” na Uniwersytecie SWPS.
Doktor nauk społecznych, MBA Executive. Od 2005 r. realizuje prace badawczo-naukowe, metodyczne i projektowe w międzynarodowych zespołach badawczych (ok. 30 projektów z grantów UE). Obszary zainteresowań i prac badawczych: potrzeby kwalifikacyjno-zawodowe pracowników i pracodawców, zarządzanie zasobami ludzkimi, kompetencje/ umiejętności/ zawody przyszłości. Laureatka Stypendium MNiSW dla wybitnych młodych naukowców. Członek Rady Scientific Advisory Board - European Association of Institutes for Vocational Training (EVBB).
Od 2005 w MOSQI.TO zarządza agencją. Wcześniej związana z działem marketingu mBanku oraz e-commerce CentralWings. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe zdobywała za granicą: w Portugalii (Jeronimo Martins) oraz w Brazylii (SPR Administradora). Wielokrotnie członek jury MIXX Awards, wcześniej w Radzie Programowej SMB oraz Forum Marketingu Zintegrowanego. Często gości jako prelegent na branżowych konferencjach, m.in. Golden Marketing Conference, wcześniej FMZ. Prowadziła również gościnne wykłady na Uniwersytecie Łódzkim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.
Oprócz koordynowania zespołu przygotowuje optymalizacje witryn i sklepów oraz globalne strategie marketingowe z wykorzystaniem Internetu. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Europejskiej, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Zaprojektował i wdrożył 5 kierunków studiów podyplomowych i uczestniczył w projektach specjalności na studiach I i II stopnia związanych z e-marketingiem. Był mentorem w Startup Weekend, SAMSUNG INKUBATOR, a także członkiem jury w akceleratorze "IDEA Global".
Założycielka i współwłaścicielka agencji ConTrust Communication. Ekspert w obszarze kształtowania polityki komunikacyjnej firm, zarządzania reputacją i budowania relacji z liderami opinii. Z branżą public relations związana od ponad 20 lat.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach struktur marketingowych jednego z czołowych producentów piwa w Polsce, a następnie w agencjach public relations.
Od 15 lat w agencji ConTrust Communication odpowiada za szkolenia wewnętrzne, rozwój biznesu oraz strategiczne wsparcie kluczowych klientów z branż logistyczno-transportowej, nieruchomości komercyjnych, motoryzacyjnej i FMCG. Wspólnie z zespołem doświadczonych specjalistów analizuje, projektuje i wdraża koncepty CSR, employer brandingowe, badawcze oraz programy edukacyjne m.in. dla instytucji finansowych oraz producentów obuwia i zabawek dla dzieci. Koncentruje się na efektywności, która przekłada się na satysfakcję klientów oraz branżowe nagrody, potwierdzające skuteczność realizowanych działań.
Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku mediów, partnerstw biznesowych, negocjacji i zarządzania strategicznego. Dyrektor zarządzająca w wiodących, międzynarodowych firmach z branży mediowej i reklamowej. W 2010 r. dołączyła do Havas Media Group, na czele którego stoi obecnie jako CEO. Juror i członek komitetów organizacyjnych w konkursach branżowych Effie, Innovation Ad, Mixx Awards oraz Superbrands. Laureatka licznych nagród branżowych, m.in. AdMan 2015 przyznanego przez „Press” czy Bohater Roku 2017 wg „Media i Marketing Polska”.
Dyrektor Marketingu i PR w ProService Finteco, wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim. Od ponad 15 lat doradza polskim i zagranicznym spółkom z branży usług profesjonalnych i finansowych. Doświadczenia zdobywała pracując dla największych polskich i zagranicznych kancelarii prawnych i instytucji finansowych. Kompleksowo zarządza projektami, m.in. w zakresie rozwoju biznesu i komunikacji.
Absolwentka studiów MBA ukończonych w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Doktorantka na Wydziale Dziennikarstwa Bibliologii i Informacji Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka licznych publikacji z zakresu public affairs i public relations.
Jako prezes i założyciel Future Mind uczestniczy w projektach klienckich, skupiając się głównie na walidacji modeli biznesowych i planowaniu strategicznym. Jest również wykładowcą kilku wyższych uczelni m.in. Collegium Civitas i Akademii Leona Koźmińskiego. W czerwcu 2019 roku został członkiem rady nadzorczej SARE S.A. Występuje też w roli mentora na popularnych imprezach startupowych oraz indywidualnie doradza młodym przedsiębiorcom. Fascynują go zmiany nawykowe zapoczątkowane pojawieniem się smartfonów oraz typowanie technologii, które w przyszłości mogą stać się masowo wykorzystywane.
Dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W. S. Reymonta w Częstochowie, przewodniczący grupy roboczej ds. kontaktów z przedsiębiorcami, szkołami przemysłu mody i władzami lokalnymi w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Moda i Innowacyjne Tekstylia. Pracował w Grupie Eksperckiej ds. Przemysłu Lekkiego przy nowelizacji podstawy programowej w zawodzie technik przemysłu mody.
Autor pierwszej w Polsce klasy autorskiej l.o. prezentacja mody, pomysłodawca cyklicznej imprezy „Reymont jest przedsiębiorczy”, skupiającej artystów i pracodawców branży mody, promującej utalentowanych uczniów, której gośćmi byli m. in. Joanna Klimas, Łukasz Jemioł, Mariusz Paprocki, Marcin Brzozowski, Jerzy Antkowiak, Tomasz Ossoliński.
Doktor nauk matematycznych oraz doktor nauk humanistycznych, obecnie w funkcji prorektora ds. dydaktycznych Collegium Civitas. Nauczyciel akademicki, badacz, autor publikacji naukowych, referent na międzynarodowych konferencjach, koordynator projektów naukowo-badawczych oraz społecznych. Współpracuje jako ekspert polityczno-ekonomiczny. Zainteresowany krytyczną analizą fantazji i ideologii w wymiarze społeczno-politycznym oraz w życiu codziennym. Publicysta, aktywista, wegetarianin.
Renata Stefanowska posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w marketingu, komunikacji i zarządzaniu marką, na które złożyło się m.in. blisko 16 lat pracy w międzynarodowej firmie audytorsko-doradczej Mazars, gdzie była odpowiedzialna za strategię marki, komunikację, rozpowszechnianie wiedzy i zarządzanie reputacją w Polsce. Przed dołączeniem do Mazars była odpowiedzialna za marketing w Calyon - polskim oddziale banku korporacyjnego i inwestycyjnego grupy Credit Agricole (obecnie Credit Agricole Bank Polska).
Od października 2022 r. kieruje Biurem Komunikacji i Marketingu Business Centre Club, odpowiadając za komunikację marki oraz ofertę wartości istotnych dla członków Klubu,
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie, Thames Valley University w Londynie oraz London School of Public Relations.
Ekspert w zakresie budowania strategii rozwoju oraz tworzenia wizerunku inwestycyjnego firm. Specjalizuje się w strategiach opartych na zrównoważonym rozwoju, procesach zarządczych mających na celu identyfikację barier wzrostu oraz w zarządzaniu zmianą.
Założycielka i Prezes Advanced Business Solutions Institute. Doradza w zakresie marketingu, PR oraz relacji inwestorskich, realizuje projekty w zakresie zarządzania zmianą i skalowania biznesu, jak również budowania strategii z uwzględnieniem wytycznych ESG i raportowania niefinansowego.
Mentorka w Sieci Przedsiębiorczych Kobiet oraz członkini Lady Business Club. Angażuje się również działalność edukacyjną jako adiunkt Uczelni ASBIRO oraz Pełnomocnik Rektora ds. interesariuszy zewnętrznych Akademii Ekonomiczno - Humanistycznej w Warszawie, gdzie realizuje autorski projekt "Szkoły Praktyków Biznesu”.
Od początku swojej pracy zawodowej związana z zagadnieniami szeroko pojętej komunikacji oraz zarządzania w obszarze MSP. Przez ponad dziesięć lat, pracując na stanowiskach kierowniczych w bankowości (ING Bank i Bank BGŻ), zarządzała marketingiem, działalnością PR i sponsoringową, a także wdrażała programy z obszaru CSR. Była Prezesem Zarządu dwóch spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: WSEInfoEngine SA oraz Instytutu Rynku Kapitałowego – WSE Research SA, współautorką i Redaktor Naczelną serwisu GPWMedia i InfoStrefa, jurorem konkursu Złota Strona Emitenta SEG oraz liderem strategicznego Projektu GPW Growth na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Współtworzy i rozwija ofertę szkoleniową, w tym takie programy szkoleniowe, jak Marketing & Business Solution by Effie oraz szkolenia dofinansowane realizowane w ramach projektu PARP - Kompetencje dla sektora komunikacji marketingowej.
Związana z branżą komunikacji marketingowej od 20 lat. Realizowała szereg projektów badawczych na Uniwersytecie SWPS. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywała po stronie wydawców (Agora, Presspublica) współpracując z domami mediowymi oraz agencjami, realizowała projekty crossmediowe dla marek z branży FMCG oraz kultura i rozrywka.
W IAB Polska od 2013 roku. Jest odpowiedzialny za rozwój, komunikację marketingową oraz relacje z firmami członkowskimi. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska, trener DIMAQ, od 2021 roku prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, wcześniej członek Rady Nadzorczej Związku. Do IAB Polska przeszedł z Wirtualnej Polski, gdzie pełnił funkcję zastępcy dyrektora pionu ds. rozwoju oferty reklamowej. Wcześniej piastował stanowisko dyrektora sprzedaży dGCS SA oraz kierownika sprzedaży Infor Lex w grupie Infor PL oraz dyrektora PR i marketingu Datev Symfonia. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Podyplomowego Studium Menedżerskiego przy SGH.
Pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych i w Szkole Głównej Handlowej, gdzie zajmuje się edukacją, politykami edukacji i rynku pracy oraz ekonomią. W rolach eksperckich i wykonawczych zajmuje się tematami takimi jak: (1) Zintegrowany System Kwalifikacji i ramy kwalifikacji; (2) rozwój aplikacji dotyczących uczenia się, wyboru ścieżki edukacyjno-zawodowej z wykorzystaniem inżynierii językowej; (3) ontologie umiejętności i formalizacja wiedzy o umiejętnościach, kwalifikacjach i umiejętnościach; (4) polityka edukacyjna, polityka na rzecz uczenia się przez całe życie; (5) kształcenie zawodowe, szkolnictwo wyższe i zapewnianie jakości (6) indywidualne rachunki szkoleniowe, micro-credentials (mikropoświadczenia); (7) ekonomia instytucjonalna, działalność edukacyjna przedsiębiorstw, modele kapitalizmu.