Dla doradców zawodowych i akademickich biur karier – Sektorowa Rada Komunikacji Marketingowej
Menu główne
Dla doradców zawodowych i akademickich biur karier
Jako Rada Sektorowa chcemy lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej.
Podejmujemy w tym celu szereg działań, czego wynikiem są poniższe materiały dla przedstawicieli akademickich biur karier oraz doradców szkolnych i zawodowych, które przygotowaliśmy waz z ekspertami. Są to: poradniki i raporty, aplikacja mobilna SuperStaż symulująca pracę w agencji marktetingowej, a także filmy przedstawiające pracę w sektorze.
Serdecznie zapraszamy do korzystania z materiałów. Mamy nadzieję, że okażą się pomocne.
Aplikacja mobilna „SuperStaż” to zrealizowana w konwencji komiksu gra, której celem jest poznanie Sektora Komunikacji Marketingowej.
W grze wcielamy się w rolę głównego bohatera / bohaterki, osoby, która została zaproszona do odbycia stażu w dużej agencji reklamowej. Na początku gry bohater przychodzi krótki onboarding. Następnie podczas stażu dowiaduje się jaką strukturę ma agencja, z jakich składa się działów, poznaje najważniejsze stanowiska pracy oraz specyfikę pracy w tym ciekawym i kreatywnym sektorze.
Aplikacja SuperStaż przybliża specyfikę pracy w agencji reklamowej i pomaga podjąć decyzję o podjęciu pracy w sektorze. Gra dostępna jest w dwóch wersjach:
dla doradców zawodowych i nauczycieli
dla uczniów
Aplikacja dostępna dla telefonów z systemem Android.
MONITORINGI RYNKU PRACY, EDUKACJI I KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
To przygotowywane przez nas co kwartał przeglądy najważniejszych informacji, raportów i trendów związanych z zatudnieniem, edukacją oraz branżą komunikacji i marketingu.
W monitoringu za okres 01-03.2023 znajdziesz między innymi takie informacje:
24% polskich firm planuje pozyskiwać nowych pracowników, 25% pracodawców prognozuje redukcję etatów, a 48% deklaruje utrzymanie zatrudnienia na obecnym poziomie.
3 na 10 organizacji w Polsce jest na etapie opracowywania celów i strategii ESG.
38% Polaków uważa, że mniejszości są przedstawiane w reklamach w uproszczony sposób.
W monitoringu za okres 10.2022-11.2022 znajdziesz między innymi takie informacje:
Konsumenci deklarują, że wolą reklamy dociejące do nich kanałami offlinowymi, na szczycie listy umieszczają wydarzenia sponsorowane.
53% badanych jest zdania, że firmy technologiczne, powinny umieszać na uządzeniach informacje o sladzie węglowym, ale tylko 30% wierzy w prawdziwość informacji podawanych przez poducentów.