Branża komunikacji marketingowej na rzecz rozwoju kwalifikacji zawodowych. Powstała Sektorowa Rada ds. Kompetencji
Zgodnie z raportem „Kapitał Ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej” [1] w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. Do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny – sektor polskiej gospodarki. Powstanie Rady to duży krok w obu tych kierunkach. Projekt bowiem łączy całą branżę, która zyska jeden wspólny głos w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku.
– powiedział Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Głównym zadaniem Rady jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców. Członkowie Rady będą m.in. identyfikować i definiować rzeczywiste wymagania zawodowe w branży, opracowywać ramy i standardy kwalifikacji, programy edukacyjne oraz rozwiązania prawne i organizacyjne. Rada będzie wyznaczać również kierunki zmian systemu edukacji.
Cele te Rada będzie realizować poprzez dialog i wymianę doświadczeń z przedstawicielami instytucji edukacji formalnej i pozaformalnej kształcących na potrzeby branży. W skład Rady wchodzą reprezentanci: pracodawców, instytucji rynku pracy, organizacji branżowych i dialogu społecznego, uczelni wyższych, szkół średnich, podmiotów kształcenia ustawicznego, a także eksperci i specjaliści, którzy wspólnie pracować będą nad systemowymi rozwiązaniami.
Komunikacja marketingowa to szczególnie dynamicznie zmieniający się obszar rynku, a jedną z głównych sił napędowych jest postępująca cyfryzacja. W najbliższych latach szczególnie poszukiwani będą pracownicy o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w zakresie digitalu. [1] Dlatego tak ważne jest, aby zarówno kształcenie osób dopiero wchodzących na rynek pracy, jak i tych, którzy w ramach lifelong learning nieustannie pogłębiają czy zmieniają swoje kwalifikacje, systemowo dostosowane było do zmieniających się metod i form komunikacji związanych z rozwojem nowych mediów, a co za tym idzie do wymagań rynku i pracodawców. Sektorowa Rada ds. Kompetencji jest odpowiedzią na tę potrzebę.
– powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
Członkostwo w Radzie jest otwarte dla podmiotów działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej spełniających określone kryteria. Zainteresowanych przystąpieniem do projektu zapraszamy do kontaktu z Animatorem Rady Marcinem Olkowiczem, marcin.olkowicz@sar.org.pl