Treść artykułu

Jak było na Festiwalu Komunikacji Społecznej „Trzy Światy”? Przeczytaj naszą relację!

II edycja Festiwalu Komunikacji Społecznej „Trzy Światy” odbyła się w dniach 7–8 grudnia w Częstochowie. W wydarzeniu, będącego inicjatywą Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej oraz Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W.S. Reymonta, nie zabrakło równiez przedstawicieli Rady Sektorowej, która była partnerem wydarzenia,  podkreślało zaangażowanie branżowego środowiska w rozwój komunikacji społecznej.

Motywem przewodnim tegorocznej edycji była Magia Wartości. Eksperci dysktowali o sposóbie istnienia wartości oraz ich znaczeniu dla współczesnego człowieka, szczególnie dla ludzi młodych. Poroszano tematy współdzielenia współczesnych wartości oraz różnic generacyjnych i kulturowych we współodczuwaniu wartości.

Ważnym punktem programu były panele dyskusyjne, w których udział brrali również rzedstawiciele Rady Sektorowej.

Pierwszy panel – Świat opowiadany: Magia słowa czy wartość obrazu był prowadzony przez dr. hab. Piotra Pachurę i dr. hab. Jacka Sztukę, obu profesorów Politechniki Częstochowskiej, Udział w nim brał także Zbigniew Brzezińskil, specjalista z Urzędu Miejskiego w Kielcach oraz lider Grupy Roboczej Edukacja i Kariera  Rady Sektorowej. Eksperci wspólnie eksplorowali ważność słowa i obrazu w dzisiejszym społeczeństwie i  to jakie wyzwania stawia przed nami współczesna komunikacja, porównując magiczny wpływ słowa i siłę obrazu.

Kolejny panel – Świat realny. W pułapce wartości: prawdy, półprawdy i kłamstwa, pod przewodnictwem dr. hab. Tomasza Nitkiewicza z Politechniki Częstochowskiej oraz z udziałem Marty Zagożdżon, dyrektorki ds. PR i komunikacji w ConTrust Communication oraz ekspertki Sektorowej Rady ds. Kompetencji Komunikacja Marketingowa dotyczył  trudności związanych z rzeczywistością. Eksperci rozmawiali o tym, jakie wartości kierują dzisiejszym światem i jak rozpoznawać prawdę w gąszczu informacji? T

Ostatni panel – Świat wirtualny: Wirtualna aksjologia i myślące maszyny, prowadzony przez dr. Sebastiana Skolika i dr. Macieja Sobocińskiego z Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, a także z udziałem Macieja Nowickiego, dyrektora kreatywnego w All Things AI i eksperta Rady Sektorowej, dotyczuł tego, jakie wartości obowiązują w cyfrowej przestrzeni,  iak myślą maszyny, i jak wpływają na nasze społeczeństwo.

Nagranie transmisji z panli dyskusyjnych dostępne jest na fanpejdżu Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej:

 

Niezwykle istotnym elementem festiwalu był także konkurs na najlepszy film lub plakat reklamowy pt. „Magia wartości – influencerzy dobra”. Konkurs ten, skierowany do studentów i uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski, został zorganizowany we współpracy z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Zwycięzcami zostali:

Kategoria plakat:

  • I miejsce Mateusz Zajda „Kieruj się na DOBRO”
  • II miejsce Maciej Nitecki „Sygnał wartości”
  • III miejsce Julia Jania „Każdy może być influencerem dobra”

Kategoria film:

  • I miejsce Mateusz Zajda „Horyzonty”
  • II miejsce Julia Majchrzak „Zauważ!”
  • III miejsce Monika Sztuka „Nie porzucaj, bądź odpowiedzialny”

Festiwal Komunikacji Społecznej „Trzy Światy”  okazał się inspirującym wydarzeniem, które poszerzyło horyzonty komunikacji społecznej, skoncentrowanej na wartościach i ich roli we współczesnym społeczeństwie.

Więcej informacji na stronie wydarzenia.

Poniżej kilka zdjęć z wydarzenia:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *