Które z kompetencji marketingowych będą liczyć się w przyszłości? Przedstawiamy wyniki trzeciej edycji badania potrzeb szkoleniowo-rozwojowych w sektorze komunikacji marketingowej, zrealizowanego przez Radę Sektorową ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej.
Problem kompetencji przyszłości i kierunków rozwoju sektora komunikacji marketingowej, wbrew pozorom, nie jest zagadnieniem przyszłości. Świadczy o tym, chociażby, duży nacisk badawczy mający zidentyfikować i przewidywać owe kierunki rozwoju. Żyjemy w świecie, w którym zarówno zmiana, jak i jej dynamika, jest naszym codziennym doświadczeniem.
Niniejsze opracowanie jest formą aktualizacji oraz próbą pogłębienia tematu Kompetencji Przyszłości na bazie raportu z II edycji badania „Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego” (w skrócie BBKL II) oraz spotkań fokusowych. Podstawą niniejszego opracowania są spotkania dwóch grup eksperckich (czas trwania 2 godziny, po 8 uczestników w grupie), złożone z przedstawicieli sektora komunikacji marketingowej. Oba spotkanie zostały poprowadzone przez profesjonalnego badacza w dniu 29.01.2024.