Treść artykułu

ESG, świadomość ekologiczna i wpływ technologii na środowisko pracy. Najnowszy monitoring Rady Sektorowej

Oddajemy w Państwa ręce szesnastą edycję przeglądu informacji istotnych z punktu widzenia sektora, opracowaną na bazie monitoringu mediów, raportów branżowych i innych publikacji.  

W obecnym wydaniu przyjrzeliśmy się tematom związanym z ESG, świadomością ekologiczną, nieustannym rozwojem nowych technologii i ich wpływem na środowisko pracy. Kwestie te silnie rezonują w dyskusji publicznej, przebijając się w trendach na rok 2024, obrazując obawy, oczekiwania i doświadczenia konsumentów. 

Dlatego, w tym monitoringu prezentujemy również kierunki rozwoju naszego sektora, rysując możliwe scenariusze rozwoju oraz wskazując czynniki krytyczne dla ich realizacji. 

W monitoringu między innymi:

  • 43% ankietowanych, mimo niepewnej przyszłości, jest spokojnych o swoje stanowisko, a 33% nie ma obaw dotyczących przyszłości w firmie. Natomiast 16% respondentów nie odczuwa takiego komfortu w miejscu pracy jak dotychczas, a 8% ma poważne obawy co do stabilności zatrudnienia (Raport “Nastroje polskiego rynku pracy – perspektywa kandydatów”. Manpower Group, 2023).

  • Około 40% respondentów deklaruje, że zaangażowanie firmy w działania na rzeczzrównoważonego rozwoju, takie jak ograniczenie wykorzystania opakowań i zużycia tworzyw sztucznych, redukcja emisji CO2 oraz efektywne gospodarowanie energią lub wodą, wpływa na ich decyzje zakupowe (Global Public Confidence Study, IRIS, 2023).

  • W 63% polskich firmach za kwestie związane z ESG odpowiada zarząd. Prace nad strategiami zrównoważonego rozwoju są głównie prowadzone przez przedstawicieli działów marketingu i PR (62%) oraz zakupów (60%). Również logistyka (56%) i sprzedaż (50%) mają wpływ na realizację działań związanych z ESG. Natomiast najmniejszy udział w tworzeniu strategii ESG mają działy IT (16%), finansów (31%) i HR – 33% (Raport „Organizacja ESG. Czy jesteśmy w Polsce gotowi na strategie zrównoważonego rozwoju”, CBRE, 2023).

  • W Polsce 43% klientów jest zaniepokojonych nieetycznym wykorzystaniem AI przez firmy, a 56% respondentów uważa, że większy wgląd w sposób wykorzystania AI przez przedsiębiorców pogłębiłby ich zaufanie (Raport „State of the Connected Customer”, Salesforce, 2023).

Zapraszamy do pobrania publikacji oraz życzymy udanej lektury!

Wszystkie edycje monitoringów dostępne są TUTAJ>>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *