KONFERENCJA

O KONFERENCJI

29.01.2020 w Marzycielach i Rzemieślnikach w Warszawie odbyła się pierwsza konferencja oraz oficjalna inauguracja prac Rady Sektorowej.  Branża komunikacji marketingowej zmienia się bardzo dynamiczne. Jak zatem kształcić i rozwijać kompetencje pracowników, tak by na bieżąco odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców tego sektora? Podczas konferencji MarCom Skills Day omówiliśmy wyniki badań, zdiagnozowane potrzeby i wyzwania, a przede wszystkim zaprezentowaliśmy możliwości współdziałania nad rozwiązaniami, które pozwolą lepiej dopasować system edukacji do wymagań marketingowego rynku. Pokazaliśmy, jak wykorzystać potencjał Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (ZSK) w tym zakresie oraz jak działa Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, w której prace angażujemy przedstawicieli wszystkich stron związanych z kompetencjami marketingowymi – od pracodawców poprzez instytucje edukacyjne po instytucje administracji państwowej. 

Podczas wydarzenia zaingurowaliśmy także oficjalnie naszą działalność. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, którzy wręczyli akty powołania 67 członkom Rady Sektorowej.

Termin: 29.01.2020, 9:00-15:00

Miejsce: Marzyciele i Rzemieślnicy, Dom Braci Jabłkowskich (III piętro), ul. Bracka 25, Warszawa 

ZOBACZ RELACJĘ Z WYDARZENIA >>

MATERIAŁY Z KONFERENCJI DO POBRANIA

O Systemie Rad Sektorowych (pdf)
Daniel Nowak – PARP

O zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (pdf) 
Wojciech Stęchły – IBE

O trendach, prognozach, o rynku (pdf) 
Joanna Malinowska-Parzydło –Younicorn

Prezentacja wyników europejskiego badania Human Capital in Digital Environment (pdf)
Ewa Opach i Paweł Kolenda – IAB Polska

Prezentacja wyników ogólnopolskiego badania W poszukiwaniu sensu pracy (pdf)
Bartłomiej Brach – Brightlight

Prezentacja założeń badań prowadzonych przez Radę Sektorową (pdf)
Elżbieta Gorajewska i Marcin Olkowicz – SAR/Nielsen

Rynek pracy, czego szukają kandydaci, czego pracodawcy? (pdf)
Łukasz Marciniak – Pracuj.pl

Jak sprawnie ocenić kompetencje kandydata? (pdf)
Zbigniew Nowicki – Bluerank

Employer Branding – analiza najlepszych przykładów 
Monika Walczak – Wymagamy.PL

Strategie poszukiwania i zdobywania pracy (pdf)
Wacław Kisiel-Dorohinicki – Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Tischnera w Krakowie

Szkolni doradcy zawodowi – realne wsparcie w planowaniu długofalowych procesów rekrutacyjnych (pdf)
Tomasz Magnowski – Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych RP

Publiczne służby zatrudnienia – nieznany partner rynku pracy (pdf)
Zbigniew Brzeziński – Miejski Urząd Pracy w Kielcach / ”Doradca Kariery”

 

AGENDA

Prowadzący konferencję: Marek Kacprzak – kulturoznawca, dziennikarz

8.30–9.00   Rejestracja gości, powitalna kawa

Blok I: Rady Sektorowe, Zintegrowany System Kwalifikacji kompetencje – wprowadzenie do zagadnienia

9.00–9.10   Rozpoczęcie konferencji, przywitanie gości
Paweł Tyszkiewicz – SAR i Włodzimierz Schmidt – IAB Polska

9.10–9.25 O Systemie Rad Sektorowych (pdf)
Daniel Nowak – PARP

9.25–9.45   O Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (pdf) 
Wojciech Stęchły – IBE

Blok II: Prognozy i wyzwania

9.45–10.30   O trendach, prognozach, o rynku (pdf)
Joanna Malinowska-Parzydło –Younicorn

10.30–10.55 Prezentacja wyników europejskiego badania Human Capital in Digital Environment (pdf)
Ewa Opach i Paweł Kolenda – IAB Polska

10.55–11.15 Prezentacja wyników ogólnopolskiego badania W poszukiwaniu sensu pracy (pdf)
Bartłomiej Brach – Brightlight

11.15–11.30   Przerwa kawowa

11.30–12.00 Prezentacja założeń badań prowadzonych przez Radę Sektorową (pdf)
Elżbieta Gorajewska i Marcin Olkowicz – SAR/Nielsen

12.00–12.20 Rynek pracy, czego szukają kandydaci, czego pracodawcy? (pdf)
Łukasz Marciniak – Pracuj.pl

12.20–13.05   Panel dyskusyjny: Komunikacja marketingowa – o roli sektora w gospodarce lokalnej
Prowadzący: Zbigniew Brzeziński – MUP Kielce / „Doradca Kariery”                              
Uczestnicy: Wojciech Stęchły – IBE, Daniel Nowak – PARP, przedstawiciel IAB Polska, przedstawiciel SAR, Łukasz Marciniak – Pracuj.pl, Barbara Górka – Fundacja Imago

Blok III: W stronę rozwiązań

13.05–13.20   Jak sprawnie ocenić kompetencje kandydata? (pdf)
Zbigniew Nowicki – Bluerank

13.20–13.35   Employer Branding – analiza najlepszych przykładów (pdf)
Monika Walczak – Wymagamy.PL

13.35–13.45    Przerwa kawowa

13.45–14.00   Strategie poszukiwania i zdobywania pracy (pdf)
Wacław Kisiel-Dorohinicki – Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Tischnera w Krakowie

14.00–14.15   Szkolni doradcy zawodowi – realne wsparcie w planowaniu długofalowych procesów rekrutacyjnych (pdf)
Tomasz Magnowski – Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych RP

14.15–14.30   Publiczne służby zatrudnienia – nieznany partner rynku pracy (pdf)
Zbigniew Brzeziński – Miejski Urząd Pracy w Kielcach / ”Doradca Kariery”

14.30–15.00    Podsumowanie, sesja pytań i odpowiedzi zakończenie

15.00                   Wręczenie nominacji członkom Rady Sektorowej
                                 Lunch, Networking

UCZESTNICY

Konferencja adresowana była do przedstawicieli firm i instytucji związanych z kwalifikacjami w branży marketingowej. W szczególności do:

  • przedsiębiorców – zarówno przedstawicieli reklamodawców, jak i agencji oraz domów mediowych
  • osób zajmujących się HR
  • przedstawicieli uczelni wyższych, liceów, techników i szkół zawodowych 
  • przedstawicieli instytucji edukacji nieformalnej
  • przedstawicieli instytucji administracji państwowej

ORGANIZATORZY: